12 Temmuz 2014 Cumartesi

Antigone


İnönü’nün Savaştepe Köy Enstitüsü’ne yaptığı gezi sırasındaki kitap olayını duymayan kalmadı: Tuğla ocağına giderken, kümes nöbetçisi Hatice’yi görüyor. Çağırıp azık torbasında ne olduğunu soruyor. Peyniri, ekmeği ve köftesi olduğunu söylüyor. Başka ne var, açtırıyor torbayı. Milli eğitim Bakanlığı’nın klasikler dizisinde yayımlanmış olan Sophokles’in Antigone kitabı çıkıyor. İnönü’nün gözleri yaşarıyor, yanındaki Genel Kurmay Başkanı Abdurrahman Paşa’ya dönüp, “Paşam görüyorsunuz bu klasikler daha yeni çıktı. Ankara’da bile okunmuyor, ama benim çocuklarım Antigone okuyor. Köylümüz kentlimiz, erimiz generalimiz kumanyasına ne zaman kitabı da ekleyecek duruma gelirse, o gün Türkiye gerçekten kurtulmuş demektir.” diyor. Hatice ekliyor: “Efendim ben değil, tüm enstitü okuyor bu kitabı.” (Türkoğlu,1997,s.251) – Tonguç ve Köy Enstitüleri)

4 yorum:

  1. içeriği itibari ile anlamlı bir eser...

    YanıtlaSil
  2. Henüz okumadım,ilk fırsatta...

    YanıtlaSil
  3. Ben de merak ettim şimdi bu kitabı ..

    YanıtlaSil
  4. Telve hanım bende sizin adınızı merak ediyorum :)Kitabı ise en yakın zamanda kütüphaneden alıcam.Ben kütüphane üyesiyim artık he he :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...