25 Mart 2016 Cuma

Geleceğimiz çocuklarımız.


Sizi bilmem ben ne zamandır cinayet tecavüz gibi haberleri kesinlikle seyret(e)miyorum. Ailemde bilir bunu, çok travmatik bir olay varsa haberleri izleme, aman bugün sakın gazeteyi okuma falan derler. Kaldıramıyorum çünkü psikolojim harap oluyor. Geçenlerde bir kızcağız öldürülmüştü değil mi. Onca kaçınmama rağmen şu kadarını duydum gene: bir minibüs, tecavüz ve cinayet. Detaylarını kesinlikle bilmiyor, bilmek istemiyorum.Bir de salakça bir laf var duyduğum : efendim o da öyle giyinmesiymiş. İğrenç, bu zihniyet bile kanımı dondurmaya yetiyor.

Ve şimdi gene böyle bir haber var.Bir vakıf ve istismar edilmiş çocuklar. Bakın ne istismarı olduğunu bile yazamıyorum. Büyükte bir toplumsal tepki var haklı olarak. Ama geç kaldık arkadaşlar,hem de çok geç. Şimdi yazacaklarımı sakın aynı şey değil diyip kestirip atmayın.

Yaklaşık 15 yıldır iktidarını sürdüren bir parti var. Ne yolsuzluklarından bahsedeceğim ne de şu açılım zırvalığından. Hadi hayal edelim,diyelim ki yarın sabah bu parti gidecek ve yerine falanca parti gelecek. Eh…n’olacak ?ben ve benim akranlarımın dahi kafasını bulandırmayı başarsa bile ötesine geçemedi Allah’a şükür. Peki çocuklarımız ? gözlerini bu iktidarla açan çocuklarımız ? Bu kızancıkların 15 yıldır nelere maruz kaldığının farkında mısınız ? alevi,kürt,Türk,çerkez, dindar,dinsiz, türbanlı,açık,onlar,şunlar…

seksenlerde çocuk olanlara soruyorum hangimizin lugatında vardı bu kelimeler. Bu çocukları zehirlediler. Daha doğrusu zihinlerinin ırzına geçtiler. Bunun izleri,kafalarda yarattığı hasarlar emin olun yarın yeni bir parti dahi gelse en aşağı 50 yıl sürecektir. Sıradan biri değil nacizane bir sosyoloğun tespitleri bunlar. Asıl feryat figan etmemiz gereken buydu ama yapmadık,yapamadık maalesef. Allah yardımcımız olsun.


Bakın 15 yılda yaklaşık beş kez değişen “Milli” eğitim sisteminden ve neticesinde çocukları birer yarış atına çevirişinden bahsetmedim bile. İçi boş değersiz bilgiler ve ezberciliğin getirisi olan materyalist bir kişiliğe dönüştüler ayrıca. Toplumsal değerlerimiz vardı bizim,bu çocukların maalesef olmayacak. Üzgünüm,hem de çok. O vakıfta bunu yapanları da ülkeyi bu hale getirenleri de lanetliyorum.

2 yorum:

  1. ama ben....tamam da... diye başlayan onlarca cümle kurdum. sonra dedim ki , boşuna savunma kendini.Levo haklı. haklısın Levent. yerden göğe kadar haklısın. artık midem kaldırmıyor.hırsızlığı yolsuzluğu geçtim, sapıklığı kaldırmıyor artık bu bünye. ve ben çocuklara çok üzülüyorum.içim acıyor...

    YanıtlaSil
  2. Haklı olmak için yazmadım Telvecim.kendine haksızlık etme.inan senin varlığın bile bir şans bu ülkenin çocukları için.Sağlam dur,inadına gülümse.Bu pisliklerle başedebilmenin ilk yolu bu. Kendim içinde söylüyorum bunları.sevgiyle kal bye bye...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...