28 Mayıs 2016 Cumartesi

Kendimle röportaj - volume: 2

röportajdan bir kare

Evet, geçen hafta Balthus ile kalan röportajımıza söz verdiğimiz üzere devam ediyoruz.

Balthus, bloğunuzun isminden anladığıma göre Kafka’nın sizde özel bir yeri var. Peki, bunun haricinde kimleri okursunuz, favori yazarlarınız desem?

Rus edebiyatının bende özel bir yeri vardır, tüm Rus klasiklerini okumuşumdur sanırım. Jean Paul Sartre’a ayrı bir hayranlığım vardır. Aslında varoluşçu tüm yazarları severim demek daha doğru. Amerikan edebiyatında da yadsınamayacak yazarlar var. Ama yenilerden derseniz, ne dünyada ne de ülkemde takip ettiğim kimse yok, bu üzülerek sinemada da müzikte de böyle. Hatta tüm sanat dallarında diyebilirim. Daha ileri gidelim, sanırım yeni olan hiçbir şeyi sevmiyorum. Mesela yeni bir ceket aldım diyelim ona bile alışmam çok sancılı geçiyor.

Türk edebiyatı ile aranız nasıl peki?

Elif shapak , mr Orhan pamuk gibi isimler yeni tabirle şimdilerde trend. Bu çok üzücü. En üretken ve işi sadece yazarlık olan bir isim verip bu bahsi kapayalım. Murathan Mungan yüz akımızdır, nokta.

Peki, sinema ve tiyatromuzu nasıl buluyorsunuz?

Samimi söylüyorum oyunculukta dünyaya parmak ısırtacak denli başarılı aktör ve aktiristlerimiz var. Şaşıracaksanız ama buna yenilerde dâhil. Tek sıkıntımız senaryo Levent. Son zamanlarda özellikle tiyatroda izlediğim tüm oyunlar yabancı menşeli, sinemamız ise endüstriyelleşme yolunda, komedi filmlerine mahkûm oluşumuz bundandır. Fazla gişe kaygısı yaşıyoruz. Yakınlarda üstat Yavuz Turgul yeni bir film çekecek sanırım gene Şener Şen ile. Umarım genç sanatçılarımıza iyi bir örnek olur, sinemamızı kendine getirir.

(tam başka bir soru sormak için yutkunurken devam ediyor )

Bir gün bunu söyleyeceğimi sanmazdım ama Cem Yılmaz’ı son zamanlarda çok takdir etmeye başladım. İyi bir sinemacı olacak o çocuk. Siz bakmayın son birkaç filminin gişede fiyasko yaptığına, maalesef ülkemizde iyiye işaret bu.

Tamam, birkaç soru önce genelleme yaptınız ama gene de eşelemek istiyorum, ya müzik?

Müzikte dünya tepetaklak yuvarlanıyor artık, neredeyse dinleyecek bir şey kalmadı. Eski bir rocker olarak senelerdir sadece klasik müzik dinliyorum. Bir yerde duymuştum: Sözler müziğe yapılması gereken zorunlu bir cinayettir diye. Sadece enstrümantal dostum, sadece enstrümantal. Amy Winehouse diye bir hatun gelmişti ki yazık, Tanrı bize onu çok görüp yanına alıverdi.

Mimikleriniz ve saatinize sıkça bakmanızdan anlıyorum ki sıkılmaya başladınız. Ancak sizin hakkınızda pek bir şey öğrenemedik, kimdir Balthus?

Bu kalıp soruya çok gıcığım doğrusu( gülüyor) Yıllar önce sanırım bana platonik duygular besleyen bir kız sormuştu bunu. Yaklaşık şöyle bir laf etmiştim defetmek için:
Ben kimim sorusunu yıllardır kendisine soran Kafkaesk bir tutunamayan.

Şöyle düzeltiyorum o zaman bir cv yazdığınızı düşünelim?

Sosyologum zaten biliyorsunuz. Babadan demir doğrama ustasıyım. Yazar ve çizerliğimde vardır kendimce. Orta derece İngilizce iyi bir Türkçem vardır. Birkaç yıldır satış danışmanlığı yapıyorum. Sanırım hepsi bu ( gülüyor )

İstemezseniz yanıtlamaya bilirsiniz, ya siyasi görüşünüz?

Sol cenahtan biriyimdir, gizleyecek değilim. Yalnız şimdilerde çoğu kavram gibi solunda manası değişti. Ülkenin çıkarlarını her şeyin üzerinde tutan tüm siyasi oluşumlar kabulümdür. Atatürkçüyüm ve Kemalizm’den bir farkı yoktur bu kavramın onu da belirteyim. Ülke artık sağ sol diye bir ayrışma içinde değil. Ayrıştık ve ayrışmamız şu yönde, sorulması gereken şu? Milli misin, gayri milli mi? ben milliyim.

Son soru gelecekle ilgili planlarınız neler?

Gelecek planları yapmayı bırakalı çok oldu zira gerçekçi bulmuyorum. Yarının garantisi hangimizde var ki. Sadece yakın gelecekle ilgili şeyler tasavvurluyorum. Tanrı yardım ederse birkaç ay sonra bir atölye açmayı düşünüyorum. Sadece metalden dekoratif şeyler tasarlayıp, pazarlamayı hayal ediyorum.

Çok teşekkür ederim Sayın Balthus.

Sadece Balthus (gülüşüyoruz )

Umarım okuyanlarda benim kadar bu sohbetten keyif alır. Güzel bir yaz diliyorum, hoşça kalın.

Güle güle…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...